ZenithOptimedia Group - Dom Mediowy Roku według miesięcznika Media&Marketing Polska

 

 

O nas - czołowy dom mediowy

Jesteśmy agencją łączącą kompetencje domu mediowego, konsultantów strategicznych, agencji badawczej, kreatywnej, interaktywnej, eventowej, social mediowej i PR.

Nasz zespół liczy ponad 150 osób z doświadczeniem w planowaniu komunikacji w mediach tradycyjnych i cyfrowych, negocjacjach, badaniach, tworzeniu kreacji i akcjach niestandardowych. Jesteśmy różni, ale wiele nas łączy: mamy w sobie głód wiedzy i jesteśmy otwarci na nowości, mamy szerokie horyzonty i zainteresowania, z których czerpiemy inspiracje do swojej pracy. Lubimy ze sobą pracować, wzajemnie się wspieramy i mobilizujemy.
 
Mamy różne kompetencje, skupione w wyspecjalizowanych brandach, lecz najlepsze efekty osiągamy pracując razem, w interdyscyplinarnych zespołach.

Pracujemy z blisko 80 klientami z różnych branż. Z 13 z nich jesteśmy związani dłużej niż 5 lat. Zarządzamy budżetami o łącznej wartości 277 mln EUR, co daje nam 4 pozycję na rynku wg rankingu RECMA za rok 2014.

Nasza praca doceniana jest przez klientów, jurorów najważniejszych konkursów branżowych: Effie i Innovation AD, oraz branżowe media.

W 2016 roku miesięcznik Media&Marketing Polska w swoim corocznym rankingu domów mediowych przyznał nam najważniejsze wyróżnienie – tytuł "Dom Mediowy Roku".

Potwierdzeniem naszej skuteczności w pozyskiwaniu nowych klientów jest 1 miejsce w rankingu RECMA Compitches, zdobyte dwa razy z rzędu w 2014 i 2015 roku. Zdobywając najwyższą ocenę A+ (Outstanding), dom mediowy ZenithOptimedia jest po raz kolejny najwyżej ocenianą agencją w Polsce i plasuje się w ścisłej światowej czołówce najskuteczniejszych domów mediowych – ocenę A+ otrzymało zaledwie 12 spośród ponad 650 agencji z całego świata ocenianych w rankingu.

Dzięki wysokim ocenom zdobytym w ostatnich latach (A+, A+, B), ZenithOptimedia znalazła się również w zestawieniu najwyżej ocenianych agencji z całego świata w rankingu oceniającym skuteczność domów mediowych w ciągu ostatnich 3 lat.
 

 

Kariera w ZenithOptimedia

Chcesz pracować w Domu Mediowym Roku?
Czekamy na Twoją aplikację! więcej

 

Ludzie

Monika Bronowska

Monika Bronowska
Chief Executive OfficeR
Od 18 lat związana z branżą 
mediową, z czego przez większość kariery z ZenithOptimedia Group. Doświadczenie zdobywała również w agencji reklamowej i po stronie klienta, m.in. przez dwa lata była zastępcą dyrektora departamentu komunikacji marketingowej ds. mediów w Polkomtelu.

Współtworzyła i wdrażała efektywne, zdobywające uznanie
w branżowych konkursach strategie komunikacji dla największych polskich reklamodawców, m.in.  dla L’Oreal, Reckitt Benckiser, Grupa Maspex, PKO BP, Cadbury Wedel, Hewlett-Packard. Od 2011 roku stoi na czele zarządu ZenithOptimedia.

Agnieszka Marks
Chief Operating Officer
Od 1997 r. związana z finansami: najpierw kancelarii prawnej, następnie kilku wydawnictw prasowych, spółki zajmującej się dystrybucją prasy i firmą z branży internetowej ARBOmedia (obecna nazwa GOLDBACH Audience) gdzie kierowała działami finansów i administracji. W ZenithOptimedia od listopada 2012 na stanowisku Chief Operating Officer.


Agata Majecka
Chief DIGITAL Officer, Managing
Director Performics & Newcast

Ma ponad 11 lat doświadczenia w online marketingu.

W ZenithOptimedia Group odpowiada za rozwój kompetencji digital, specjalistyczne działy performance margetingu (Performics) i branded content (Newcast) oraz powstawanie strategii i ofert łączących online z offline. Jako lider CEE Digital Center of Excellence odpowiada również za wymianę wiedzy z zakresu digital i wsparcie innych biur ZenithOptimedia w regionie CEE we wdrażaniu produktów i usług.

Członkini jury konkursu Mixx Awards 2015.


Krzysztof Sobieszek
CHIEF STRATEGY OFFICER
Jest autorem projektów badawczych, publikacji naukowych i branżowych, oraz wykładowcą tematyki związanej z mediami cyfrowymi i marketingiem społecznościowym na kursach Management, Akademia Strategicznego Przywództwa oraz Akademia Innowacji organizowanych przez ICAN Institute (Harvard Business Publishing).

Ma wieloletnie doświadczenie w obszarze nowych mediów, e-marketingu i badań.

W latach 2009-2012 był członkiem zarządu IAB Polska.
 
 

 



Justyna Mazur
Managing Director Zenith

W branży mediowej od 2002 roku. Od początku swojej kariery –
z wyjątkiem 2 lat na stanowisku Zastępcy Dyrektora Departamentu Komunikacji Marketingowej ds. Mediów w Polkomtel S.A. – związana z ZenithOptimedia Group, gdzie przeszła przez wszystkie szczeble pracowniczej hierarchii.

Obecnie, jako dyrektor zarządzający odpowiada za strategię i rozwój Zenith, pracę zespołów klienckich oraz nadzór nad strategią, planowaniem i zakupem realizowanych kampanii.

Współpracowała m.in. z L’Oreal, Grupa Maspex, Totalizator, Hochland, Wedel, Aviva, Velvet Care. Ambitna, nie boi się nawet najtrudniejszych wyzwań, konsekwentna w osiąganiu wyznaczonych celów.


Anna Bartoszewska
Managing Director Optimedia

Swoją przygodę z mediami rozpoczęła w 2004 roku w dziale prasowym CR Media. Rok później zaczęła pracę w ZenithOptimedia, gdzie przeszła ścieżkę od Junior Media Plannera do Dyrektora Zarządzającego Optimedia, stanowisko to objęła w 2012 roku.

Jako dyrektor zarządzający odpowiada za strategię i rozwój Optimedia, pracę zespołów klienckich oraz nadzór nad strategią, planowaniem i zakupem realizowanych kampanii.

Pracowała dla najbardziej wymagających klientów m.in.
Grupa Maspex Wadowice, nc+, Reckitt Benckiser, Sanofi, Netia, PGE, Santander Bank, Żabka.

Jej największe atuty to doskonałe zrozumienie biznesu klienta, orientacja na cel i umiejętne zarządzanie zespołem.


Agnieszka Szysz
Business Development Director

Z ZenithOptimedia Group jest związana od 2005 roku. Wcześniej przez 6 lat pracowała w domu mediowym Carat, w tym 2 lata na stanowisku New Business Managera.

W trakcie swojej kariery w ZenithOptimedia pracowała jako Communications Planning Director, Client Service Director i zarządzała pracą zespołu Optimedia. Swoje bogate doświadczenie zdobywała pracując dla takich klientów jak m.in. L’Oreal, Bank Zachodni WBK, Adidas. Od lutego 2013 roku zajmuje stanowisko Business Development Directora.

Jest absolwentką Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu (kierunek marketing I zarządzanie) i Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie (kierunek filologia angielska).



 
 

Live ROI

Odpowiedzią ZenithOptimedia na zmieniające się otoczenie rynkowe i potrzeby klientów, w czasach kiedy jak nigdy dotąd liczy się mierzenie efektywności i zwrotu z inwestycji prowadzonych działań, jest filozofia Live ROI.

Live ROI, czyli zintegrowany sposób działania ukierunkowany na optymalizację zwrotu z inwestycji, to ciągły proces strategicznego planowania, realizacji i dostosowania komunikacji w odpowiedzi na dynamicznie zmieniający się ekosystem marketingowy marki.

Proces Live ROI składa się z trzech etapów: active understanding, dynamic engagement i real-time performance.

Active Understanding

​Na tym etapie, wykorzystując wszelkie dostępne dane oraz autorskie narzędzia, opracowujemy spostrzeżenia i wnioski dotyczące konsumenta, otoczenia biznesowego, kategorii oraz samej marki, mające wpływ na ścieżkę podejmowania decyzji zakupowych.

Dynamic Engagement

​Za pomocą unikalnej gamy specjalistycznych narzędzi, jesteśmy w stanie przekształcić opracowane wcześniej hipotezy, we wnioski i rekomendacje gotowe do zaimplementowania w tworzonych strategiach komunikacji. Używamy tej wiedzy do tworzenia i opowiadania historii, które przyciągają uwagę i angażują konsumentów, przekładając się na wymierny efekt sprzedażowy.

Efektem końcowym tego etapu, są elastyczne plany komunikacji budowane w oparciu o angażujące punkty styku - zawsze gotowe do dostosowania w otaczającej nas rzeczywistości.

Real Time Performance

​Aby zweryfikować i zmaksymalizować skuteczność zaplanowanych rozwiązań, nieustannie monitorujemy realizowane kampanie, stale optymalizując prowadzone aktywności w celu uzyskania najwyższych zwrotów z inwestycji.

Ten etap jest dla nas źródłem kolejnych insightów, których gromadzenie i analiza sprawiają że proces Live ROI toczy się nieustannie.

 

 

Owned First!

Więcej o podejściu Owned First: www.ownedfirst.com

Szybki rozwój internetu i mediów społecznościowych pozwala marketerom uwolnić się od ograniczeń prowadzenia komunikacji głównie w mediach paid. Ograniczenia 30-sekundowych spotów telewizyjnych zostały zastąpione nieograniczonymi możliwościami angażowania konsumentów online. Aby zmaksymalizować nowe możliwości, rekomendujemy klientom wdrożenie nowego podejścia do planowania komunikacji − Owned First, które przynosi radykalną zmianę w tym jak klienci szeregują pod względem ważności media paid, owned i earned, i alokują pomiędzy nie swoje budżety.

Umieszczenie mediów owned na czołowym miejscu w strategii komunikacji oznacza, że doświadczenia, jakich dostarcza marka poprzez własne kanały komunikacji i zasoby – jak np. video online, zdjęcia, muzykę, teksty − stają się główną drogą do jej marketingowego sukcesu. W przeciwieństwie do tradycyjnego modelu, w którym media paid są na pierwszym miejscu, budowanie marki w modelu Owned First stawia doświadczenie konsumentów w centrum działań komunikacyjnych.

 

 

Historia ZenithOptimedia

Tak się zaczyna nasza historia

Zenith Media, dział zakupu mediów londyńskiej agencji reklamowej Saatchi&Saatchi, BSB Dorland i KHBB, wyodrębnia się ze struktur agencji i rozpoczyna samodzielną działalność, dając początek globalnej sieci domów mediowych ZenithOptimedia.

Publicis Groupe tworzy Optimedia

W Paryżu powstaje Optimedia – dom mediowy należący do Publicis Groupe.

Początki w Polsce

W Polsce pojawiają się dwa domy mediowe należące do największych grup reklamowych na świecie: Zenithmedia (obecnie Zenith) – część grupy Bates/Saatchi&Saatchi oraz Optimedia – część Publicis.

Performics

W USA powstaje Performics – agencja performance marketingu.

Zenith + Optimedia

Publicis Groupe kupuje Saatchi&Saatchi i łączy Optimedia z Zenithmedia – tak powstaje ZenithOptimedia.

The ROI Agency

ZenithOptimedia wprowadza pozycjonowanie The ROI Agency, podkreślając rygorystyczne podejście agencji do mierzenia efektów działań i zwrotów z inwestycji w media.

Media Trendy

Nagroda dla kampanii Toyota Corolla w kategorii „Najlepsze wykorzystanie reklamy zewnętrznej”

Nagroda dla kampanii Toyota Yaris w kategorii „Najlepsze wykorzystanie prasy”

Newcast

Powstaje Newcast – specjalistyczny dział ZenithOptimedia zajmujący się niestandardowym wykorzystaniu kanałów komunikacji.

Media Trendy

Nagroda w kategorii „Innowacyjne wykorzystanie telewizji” dla kampanii Toyota Prius

Nagroda w kategorii „Innowacyjne wykorzystanie reklamy zewnętrznej” dla kampanii Toyota Akcja Zima

Nagroda Wyróżnienie w kategorii „Innowacyjne wykorzystanie prasy” dla kampanii Toyota Prius

Wyróżnienie w kategorii „Innowacyjne wykorzystanie prasy” dla kampanii Toyota Yaris Blue

Wyróżnienie w kategorii „Innowacyjne wykorzystanie mixu mediów” dla kampanii Toyota Prius

Wyróżnienie w kategorii „Innowacyjne dotarcie do specyficznej grupy docelowej” dla kampanii Toyota Akcja Zima

 

 

 

 


DriveR

W strukturach ZenithOptimedia Group powstaje DriveR – dział rozwoju badań.

Nagrody

Kampania zrealizowana dla Toyota Aygo zdobywa srebrne EFFIE  i 2 wyróżnienia w konkursie Media Trendy: w kategorii „Innowacyjny plan mediów z wykorzystaniem akcji specjalnych” oraz w kategorii „Innowacyjne wykorzystanie prasy”.

Wyróżnienie w kategorii „Innowacyjny plan mediów z wykorzystaniem akcji specjalnych” zdobywa też kampania "Akcja Zima" dla Toyota.

 

 

Effie

Srebrne Effie za kampanię „Piękna historia" zrealizowaną dla Grupy Żywiec

Media Trendy

Wyróżnenie w konkursie Media Trendy w kategorii „Innowacyjne wykorzystanie telewizji” za kampanię „Piękna historia” zrealizowaną dla Grupy Żywiec

 

 

Performics staje się częścią Publicis Groupe

Grupa Publicis, kupuje Prformics od Google. Tym samym Performics staje się częścią jednej z największych grup reklamowych na świecie, działającej w 108 krajach na 5 kontynentach i zatrudniającej blisko 63 000 profesjonalistów.

Media Trendy

Nagroda w kategorii „Innowacyjne dotarcie do specyficznej grupy docelowej” za kampanię marki Desperados (Grupa Żywiec)

Wyróżnienie w kategorii „Innowacyjne wykorzystanie Mixu mediów” za kampanię Play – Data Card (P4)

IAB MIXX Award

Nagroda w kategorii „Najlepsze zastosowanie nowych mediów” za kampanię „Harry Potter” dla Warner Bros

 

Rusza Szkoła Mediów

ZenithOptimedia organizuje pierwszą edycję Szkoły Mediów

Performics w Polsce

Performics rozpoczyna działalność na polskim rynku

Nagrody
 

Wyróżnienie w konkursie Media Trendy dla kampanii "Trzyjaciółki" promującej markę No-Spa (Sanofi-Aventis)

 

 

 

Monika Bronowska na czele ZenithOptimedia Group

Monika Bronowska zostaje CEO ZenithOptimedia Group

Nagrody

Srebrne Effie dla kampanii "Taniec" zrealizowaną dla Lotte Wedel

Srebrne Effie dla kampanii "Hipnoza" zrealizowaną dla Netii

Brązowe Effie dla kampanii "Muzeum" zrealizowaną dla marki Play

Brązowe Effie dla kampanii dezodorantu Garnier Mineral (L'Oreal Polska)

Wyróżnienie w konkursie Media Trendy za projekt Verva Street Racing dla PKN Orlen

 

 

Live ROI

ZenithOptimedia przeprowadza rebranding i wdraża nową globalną strategię pozycjonowania Live ROI – podejście opierające się na ciągłym procesie strategicznego planowania, realizacji i dostosowania komunikacji do dynamicznie zmieniającego się otoczenia marki.

Nagrody

Srebrne EFFIE dla kampanii No-Spa „Wzorki”

Wyróżnienie w konkursie IAB Creative Showcase dla internetowej kampanii True Match L’Oréal Paris

 

 

ZenithOptimedia świętuje 25-lecie!

Historia firmy zaczęła się 30 października 1988 w Londynie, gdy Zenith Media, funkcjonująca wcześniej jako dział zakupu mediów agencji reklamowej Saatchi & Saatchi, BSB Dorland i KHBB, wyodrębniła się ze struktur agencji i rozpoczęła samodzielną działalność, dając początek pierwszej sieciowej agencji mediowej na świecie.

Dziś ZenithOptimedia to trzecia co do wielkości sieć domów mediowych na świecie, a zakres działalności i kompetencji ZenithOptimedia wykracza obecnie daleko poza mediowe korzenie firmy.

 

 

Numer 1 w RECMA Compitches

ZenithOptimedia Group na pierwszym miejscu rankingu RECMA Compitches Czytaj więcej

 

Adman Roku

Monika Bronowska została nominowana przez miesięcznik Press do tytułu Adman Roku

 

Nowe kompetencje Newcast

Newcast poszerza kompetencje o kreację i social media. Na jego czele staje Agata Majecka - Managing Director Performics & Newcast.

Innovation Award Media Trendy

wyróżnienia:

dla kampanii nc+  Mecz w bannerze w kategorii Innowacyjne Wykorzystanie Intrentu i Mediów Interaktywnych

dla kampanii PGE Energia słów w kategorii Innowacyjne Wykorzystanie Social Media

dla kampanii PGE Energia słów w kategorii Best Use of Content

 

5 nagród Effie!

Srebro dla kampanii Reckitt Benckiser Nowy Scholl Velvet Smooth

Srebro dla kampanii nc+ Moje El Clasico

Srebro dla kampanii Aviva Głos rozsądku

Brąz dla kampanii Krem o mocy lasera L'Oréal Paris/Revitalift Laser X3

Brąz dla kampanii Sanofi Ręka No-Spa MAX

 

Blue 449

Powstał nowy globalny brand ZenithOptimedia. Blue 449 to prężna, multi-hub’owa sieć, korzystająca ze wszystkich zasobów ZenithOptimedia i Publicis Groupe w oparciu o nowe podejście do współpracy, nazwane „Open Source”.

czytaj więcej

Fighter Roku

Redakcja "Media & Marketing Polska" wyróżniła ZenithOptimedia Group w raporcie specjalnym "Agencje Reklamowe i Domy Mediowe", przyznając naszej agencji tytuł "Fightera Roku".

Czytaj więcej

Numer 1 w RECMA Compitches. Kolejny raz!

Drugi rok z rzędu zajęliśmy pierwsze miejsce w rankingu RECMA Compitches, zdobywając najwyższą ocenę A+

czytaj więcej

Grand Prix Effie

Otrzymaliśmy najważniejszą nagrodę Effie – Grand Prix za kampanię  #DZIEJESIEWPOLSCE zrealizowaną dla Wirtualnej Polski!

czytaj więcej

 

Publicis Media mianuje kierownictwo w Polsce

Prezesem Publicis Media w Polsce został Piotr Piętka. Monika Bronowska obejmuje stanowisko COO Publicis Media na polskim rynku

czytaj więcej

Jesteśmy Domem Mediowym Roku!

Redakcja "Media & Marketing Polska" przyznała ZenithOptimedia Group tytuł Domu Mediowego Roku

czytaj więcej